Mi így láttuk az InnoTrans-ot

Az InnoTrans egy kétévente Berlinben megrendezett nemzetközi közlekedéstechnikai vásár, amely Európában mára a legnagyobbnak és legfontosabbnak számít a szakmában. Az Astron Informatikai Kft. Diszpécserközponti Alkalmazások üzletágának képviselői rendszeresen részt vesznek az eseményen. Dr. Mergl Attilát, az üzletág igazgatóját, és Rátki Tamást az üzletág igazgató-helyettesét kértük, hogy röviden számoljanak be arról, hogy mit láttak a kiállításon.

Melyek voltak az első benyomások a rendezvényen?

Mergl Attila: Valóban a legnagyobb vásárról és rendezvényről van szó az iparágban. A világ minden tájáról érkeznek ide kiállítók, és egy teljes nap alatt is csak felületesen lehet az egészet körbejárni. Mivel elsősorban vasúti üzemirányító központokkal foglalkozunk és a Siemens Mobility stratégiai partnerei vagyunk, minket elsősorban a vasúti közlekedéssel foglalkozó szekció érdekelt, így igyekeztünk ezeket a standokat körbejárni, és felmérni a legfontosabb iparági trendeket.

Rátki Tamás: Jó érzés volt látni, hogy több magyar cég is saját standdal kiállítóként volt jelen.

Mely innovatív megoldásokra figyeltetek fel?

Rátki Tamás: Az egyik standnál egy olyan vonatvezetői szimulátort lehetett kipróbálni, amely figyeli a vezető szemgolyójának a mozgását, kiértékeli, hogy mennyire koncentrált a mozdonyvezető, vészhelyzetben mire figyel, valamint méri a reakcióidejét is. De szintén érdekes volt, hogy virtuális szemüvegben is lehetett vonatot vezetni. A VR sok kiállítónál megjelent, de még nem sok helyen találtak neki igazi funkciót.

Mergl Attila: Láttunk elektromos buszokat is. Németországban már több városban üzemben vannak, és érdekesség, hogy a megállókban is tudják tölteni őket, így felsővezeték nélkül praktikusabb és hatékonyabb a működésük.

Hogyan látják a vasút jövőjét az InnoTrans-on tapasztaltak alapján? Milyen trendeket lehet megfigyelni?

Mergl Attila: Virtuális szemüveggel lehetett megnézni, hogy fog kinézni a jövőben a vonatok belseje. Egyértelműen abba az irányba halad a világ, hogy fokozzák az „utasélményt”: ablakba épített képernyőket képzelnek el, amelyen személyre szabott tartalom jelenik meg. Szinte mindenhol apavető már, hogy lesz wifi és akár a városi buszokban is lehet a mobilokat tölteni utazás közben, de olyat is láttunk, hogy intelligens rendszerekkel figyelik az utasokat, és javaslatokat tesznek nekik: ha például valaki Amszterdamba utazik, szállás ajánlatokat jelenítenek meg neki. Viszont már nem terveznek minden ülés elé képernyőt, hiszen azt az utasok viszik magukkal a zsebükben.

Rátki Tamás: Szintén megfigyelhető tendencia, hogy egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a vonatok folyamatos felügyeletére és az ezen alapuló megelőző karbantartására. Az irányítórendszerek által gyűjtött adatoknak köszönhetően hatékonyabban lehet ütemezni a karbantartási munkákat és megelőzni az esetleges meghibásodást.

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.